Matkapäevikud 03.juuli - 8.juuli & 185 km

12:15

Panime ennast see suvi Gregoriga koos proovile matkasellidena. Väljakutseks valisime Oandu-Ikla matkaraja, mis on kokku 370 km pikk. Me ei pannud endale eesmärki ilmtingimata terve rada läbi käia, vaid tahtsime näha, kas meile matkamine üldse meeldiks ning kuidas me metsikus looduses toime tuleme. Igaks juhuks valisime nii pika raja - äkki meile väga meeldib ning me lihtsalt ei saa pidama.

03.juuli
Täna oli minu ja Gregori matka esimene päev. Kõndisime kokku umbes 30 km. Midagi ei hõõru hetkel. Matkarajale jõudsime 12.30 paiku ja õhtust laagrit hakkasime tegema kuskil 20 paiku. Lõpus panime ühest teeotsast mööda. Muidu püsisime rajal. Ööbime Nõmmeveski lõkkekohas. Siin on veel üks välismaa paarike ja mingi haagis koos perega. Mina käisin tee peal ka korra kiirelt rabas ujumas. Kuna vesi oli külm, siis hüppasin kohe välja, nagu kiisupoeg. Gregor tegi sedasama laagripaigas. Lõunaks sõime tomatimaitselisi kiirnuudleid, õhtuks kartuliputru, vahepeal sõime šokolaadi. Järgmine pood on alles Aegviidus, sinnani peame vastu pidama.
Okei. Gregor tahtis filtridraamast rääkida. Matkale oli tarvis veefiltrit. Greks tellis internetist. See ei jõudnud kohale, kuna tüüp pani pakile vale numbri. Tõime hommikul kalamajast mingilt piffilt teise veefiltri. Siis tõi see esimene tüüp ikkagi filtri bussijaama ära. Nüüd on meil kaks filtrit #ultralight. Ilm on matkamiseks ideaalne. Ei saja ning oli pilves. Meil ei hakanud palav & me ei saanud märjaks. Super! Gregor & Kätlin on rõõmsad ja lähevad tuttu.

04.juuli
Magasime hommikul natuke sisse ja saime teele alles 10st. Loodus oli esimesel rajal väga kaunis, kuid kogemata tõmbasime rajalt kõrvale ning tegime ühe lisatiiru, mis hõlmas ühte kontimurdvat treppi (2x siis). Esimene jupp oli 15 km kuni Kalmeoja lõkkekohani. Sealt edasi viis tee läbi Viru raba, kus oli miniversioon laulupeost (ehk väga palju inimesi). Varasema 1,5 päeva jooksul olime näinud 5-te inimest, nüüd järsku oli neid PALJU. Mina käisin ka rabas ujumas. Edasi viis tee..... mööda Peterburi maanteed itta. Buuuu, kellelegi ei meeldi maanteel matkata. Siis oli palju kruusateid Kõrvemaa metsade vahel, mid viis lõpuks ka "the original" matkarajale tagasi. Käisime ka läbi Kõnnu Suursoo, mis oli väga ilus. Nägime ka Järvi järvi, Paukjärvi ja mingeid teisi järvi. Kokku kõndisime ligi 35 km. Kätlin hakkas lõpus vinguma. Äkki homme läheb paremini. Jussi telklas nägi Kätlin ka ühte endist kolleegi. Norm.

5.juuli
Heihopsti! Hommikul kõndisime ühe hooga 18 km, kuni jõudsime Aegviitu. Siis läks peoks.
Öösel sadas vihma ja keegi kõmmutas. Kõmmutamine jätkas ka hommikul. Vihma saime uuesti enne lõunat. See 18 km lõpp oli Kätule raske. Ta hakkas jalgu lohistama ning sai Gregorilt pahastada. Tüli ununes kui nägime veoautot kraavis. Aegviidu A&O kauplusest ostsime mägede kaupa süüa. Lõunat sõime Vaksali restos nagu peened härrad kunagi. Tegime ühed õlled ka. Pärast lõunat kõndisime 10 km Mägede telklani ja siis veel 8 km. ULME. Loodame, et rohkem niipalju kõndima ei pea.
Maastik varieerus päeva jooksul palju. Ööbime siin Kalajärve juures Harjumaal. Siin oli nii palju sääski, et tuli kohe telki peitu minna. Nüüd sajab vihmakest.

6.juuli
Täna hommikul magasime tavapärasest veidi kauem. Natuke sadas ka vihma. Hommikul oli külm. Nägime ühte loodusfotograafi, kahte rajameistrit ja ühte kalameest. Kõndisime niiskes metsas ja olime märjad. Läbisime Noku telklat ja lõuna tegime Napus. Pärast lähenesime tasapisi Tartu maanteele. Nägime ühte II maailmasõja memoriaali, kus tegime ideaalselt ajastatud peatuse. Lasime suure kase varjus ühe suuremat sorti vihmakese mööda. Kaks puuki üritasid Geku peal küüti saada, aga me ei lubanud. Veel nägime jänest, väikseid konni, majakesi ja atv-kolle. Teel laagrisse pritsis üks auto meid mudaseks. Ööbime Paunküla veehoidla kõrval. Siin on mitu peret matkaautodega, kalamehed ja peened saksa pensionärid. Kuuleme kaunist tartu mnt-d ja vaikselt igatseme kodu. P.S. Gregori kott läks natuke katki ja tal tuli jala peale 2 villi. Lõkke tegemine ebaõnnestus samuti.
Õnneks paistis õhtul päike ja me saime kuivaks.

7.juuli
Ärkasime vara ja tiptap olimegi Ardus. Telkla platsil olid ärkvel vaid kalurid. Ardu grill avati alles 10st. Jäi ära. Saime mõned km-d jalutada Tallinn-Tartu maanteel, kuni pöörasime Triigi poole. Tee peal oli kutsu. Tegi hirmsat häält, aga ise oli pöialpoiss. Jalutasime mööda kaunist Kõue-Triigi mõisast, seal oli kellelgi eile pulm olnud. Kõndisime täna peamiselt mööda asfalt ja kruusateid. Nägime väikseid külakesi. Põnevaim oli Virlas asunud siidrifarm. Kahjuks oli kogu meeskond Prantsusmaal ning me ei saanudki siidrit.  30 km hiljem jõudsime Hirvelaane telklasse sügaval metsas. Kell oli alles kolmveerand neli, kuid järgmine peatuspaik oli liiga kaugel, jäime siia. Kohe kui saabusime hakkas sadama. Tukkusime laua peal mattidel ja telgi katte all, silmanurgast valvasime lõket, mis imekombel selle saju üle elas. Leedukad (kes alustasid meiega samal päeval & kes meile eile Paunkülas järgi jõudsid) jõudsid alles 19 paiku läbimärgadena telklasse. Meil oli hea meel, et me siin paksu metsa sees päris üksi telkima ei pea. Head ööd! Homme saab Lelles poodi!

8.juuli
Hommik algas optimistlikult. Vantsisime mööda kruusa- ja asfaltteid. Progress oli kiire. Pärast 10km järgnes 5 km täielikku võsa. Seal võsas oli ka miljon sääske. Me polnud rahul.
Lõunaks otsustasime, et Lellest läheme rongi peale ja sõidame koju. Asusime teele. Pisike vihmasabin kasvas peagi äikesetormiks. Olime märjad nagu rääbised. Minu saapad olid nagu kaasaskantavad basseinid. Hoolimata raskustest jõudsime Lellesse. Unistasime siseruumidest & kuivadest riietest. Õnneks oli torm möödas & päike piilus välja. Saime Lelle poodi, mis oli nii väike, et me sinna väga kauaks jääda ei saanud. Ootasime rongi jaamas pannkooke tehes. Oli lõbus. Lõplik läbisõit 185 km.

Kokkuvõttes - esimese pikema matka kohta päris tublid, aga vihma oleks võinud vähem olla. Ja seljakottides oli ka ikka liiga palju asju. Järgmine kord oleme targemad ;).