Island - draakonite, laava ja Björki kodumaa/ Iceland - dragons, lava and Björk

00:05

English below!

Juba augustis võtsime Gregoriga plaani Islandile mineku. Kolmandaks reisiseltsiliseks tuli Helina ning 11.-18.november me ka Islandil viibisime. Eks Island ole paljude jaoks üks unistuste reisisihtkoht - vulkaanid, mäed, lambad ja hobused - see kõik on teinud sellest saarest salapärase koha, mis paljusid kutsub. Pindalalt on Island kaks korda suurem kui Eesti, kuid inimesi on seal kokku üle 300 000 ning enamik neist elab Reykjavikist. Üheks reisi saavutusteks on see, et suudan kirjutada Reykjavik enamik juhtudel nüüd juba ilma kirjavigadeta. Lambaid on seal kaks korda rohkem kui inimesi. Mini Islandi poni-hobuseid on ka mitu tükki. Kui ma lammaste puhul saan aru, et tuluallikaks on kas liha või vill, siis hobuste puhul ma ei nuputanudki välja, miks neid nii metsikult palju kasvatatakse. Guugle ütleb, et osaliselt ajalooline traditsioon - enne Jeep Grand Chereoke'sid olid hobused üks efektiivsemaid viise Islandil ringi liikumiseks - osaliselt kasutatakse neid võidusõitudel. Aga kust siis farmerid sissetuleku saavad? Turistidele sõidulusti pakkudes?
  Islandi külastamise unistus jääb sageli kättesaamatuks -  Islandile saada on kallis ja seal kohapeal eksiteerida on veelgi kallim. Parim paik kaalujälgimiseks keskmisele ida-eurooplasele pärast Norrat. Meie üks motivaatoreid sinna minna olidki ülisoodsad lennupiletid, mis me wizzair-iga Vilniuse kaudu lennates saime.


Olles mittejõukad tudengid, oli meil plaanis võimalikult soodne tripp teha. Idee oli rentida auto, milles on võimalik ka magada ning Eestist võimalikult palju süüa kaasa võtta. Iseenesest tore mõte, kuid novembrikuus on Islandil päevavalgust kuskil poole kümnest kuni kella 16ni, ehk pimedas sisutatavat aega on päris palju. See oli ka meie üks peamisi küsimusi reisil viibides: "Mida teha Islandil, kui on pime?".  Reisi lõpupoole sai põhiküsimuseks hoopis: "Mida teha Islandil, kui on valge, aga su rendiauto on töökojas ja saare põhjaosas möllab metsik lumetorm?"

Esimesel päeval me tegime näiteks pimedas priimusel süüa, mis ei olnud eriti mugav. Järgmistel õhtutel üritasime süüa teha ikkagi veel päevavalguses. Nii jäi veel üks käsi vabaks söögitegemise jaoks ning taskulampi ei tulnudki millegagi hoida. Meie nädalamenüü kujunes päris mitmekülgseks:  puder, tee, mustikasupp, tatar, koorene lõhekonservipasta, veel putru, veel tatart ja üks seljanka. Kahel korral ei õnnestunud meil süüa teha, kuna tuul oli nii ilge. Kui oled juba üle tunni aja üritanud putru keeta ning tulemus on endiselt külm piim, siis tuleb ikkagi alla anda.
Kui me parasjagu ei söönud, ei maganud ja juhtumisi oli väljas valge ning samal ajal ei olnud lumetormi, siis kondasime ringi ja nautisime Islandi loodust. Keskmiselt sisaldas meie päev vähemalt kolme fossi või falli (koske või juga), nende suurused varieerusid. Saare lõunaosas tuli mööduda ka kolmest erisuurusega jökullist, nägime ka esimest korda elus liustikke. Loodus saarel meenutab tõesti Lord of the ringsi võtteplatsi.

Meie imeline rendiauto suutis korra ka ühel F-teel (ainult 4x4 autodele mõeldud tee) salakavalasse mudaauku kinni jääda. Osaliselt seetõttu, et see mudaauk oli tõesti hiilgavalt maskeerunud, kuid rohkem aitas kaasa fakt, et meie Nissan Pathfinderi nelikvedu ei funktsioneerinud. Sellest saime aru paar päeva hiljem. Pärast esialgseid meeleheitel katseid auto mudast omal jõul välja kaevata helistas vapper Gregor hädaabisse: "We are tourists who's car is stuck in mud.". Usun, et selliseid kõnesid saavad nad vähemalt suvehooajal päris palju. Kuskil tunni aja pärast ilmus välja suur koll-auto, mis meid nagu naksti mudast välja tõmbas.
See moment kui me mõistsime, et meie masina 4x4 ei tööta oli täpselt enne suurt lumetormi saare põhja-osas. Kuidagi vedas, et auto omanikul oli samas linnakeses, kus me talle oma muret kurtsime tuttav mehaanik, kes auto oma hoole alla võttis. Meie veetsime siis kuskil 3-4 tundi kohalikus tanklas. Kui auto taas sõidukõlbulikuks sai, anti meile soovitus võimalikult kiiresti lõunasse põrutada, muidu pidi põhjas torm nii hulluks minema, et me ei jõua oma lennule Reykjavikist ülejärgmisel päeval. Ja isegi tormi nö eelõhtul oli selles sõitmine keeruline. Nähtavus oli tõesti olematu. Kogu seltskond oli terve sõiduaja täiesti tasa ja hoidsid hinge kinni. Lumi sadas tõesti horisontaalselt ning samal ajal tuiskas ka teepinnal, tekkis tunne, et sõidad mingi valge pilve sees. Ilma nelikveota oleks seal sõitmine eriti ohtlik olnud.  Aga jäime ellu ja jõudsime koju! Eks novembris Islandil ongi väike oht, et võib esineda torme ja seda võib omamoodi kogemuseks lugeda.

Taustaks natuke reisipilte ka - need on tehtud minu telefoniga.. Gregor tegi oma uue sõbra MariMariga ka analoogfotosid (Mamiya on tegelt kaamera nimi), kui need ilmutad saavad näeb äkki ilusamaid pilte ka.

Me and Gregor were planning atrip to Iceladn already in August. Our third travelling-buddy was Helina and from 11th until 18th of November we were in Iceland. This country tends to be a dream destination for many people- volcanoes, mountains, sheep and horses - all of this has made this island a mysterious place. By size Iceland is two times bigger than Estonia, but the population is only a little bit more than 300 000. Most of the population lives in Reykjavik. One of the accomplishments of this trip for me, is the fact that now in most cases i am capable of writing Reykjavik without grammar mistakes. This country has two times more sheep than people. And there is also loads of icelandic ponies. When it comes to growin sheep, i can understand how it provides income for the farmers. When it comes to horses i don't really understand it. Googling the topic didn't make me any smarter as well. It did say that partially growing horses is historical - before Jeep Grand Chereoke's the horse was the best way to move around - partially they are using the horses for racing. But where is the income coming? Tourists?
Visiting Iceland is expensive - getting there is expensive and being there is expensive. It is a perfect place for an eastern-european to have diet. After Norway of course. We found really cheap tickets through Vilnius. Being unwealthy students we also tried to make this trip as cheap as possible. We rented a car where you could also sleep in and we also brought as much food as possible from Estonia. The idea was great, but we had to keep in mind that Iceland only had daylight from 9.30  until 16, so we were spending quite a lot of time in darkness. So that was one of our main questions during the trip: "What to do in Iceland when its dark outside?". Later during the trip the next main question was: "What to do in Iceland when its light outside, but your rental car is in a repair shop and its a snowstorm outside?".

On the first day we cooked food when it was dark already, which was not really comfortable. Following days we tried to cook our meals during daylight. This left one more hand free for cooking, you didn 't need to hold the flashlight anymore. Our weekly menu of campfoods was quite varied: porridge, tea, blueberry soup, buckwheat, creamy canned salmon pasta, more porridge, more buckwheat and seljanka. Two times we didin't manage to cook our food, cause the wind was blowing off  our Primus. When you have already tried to make porridge for an hour, but you still have just cold milk, then u eventually give up. 
When we were not sleeping or eating and it happened to be daytime and there was no snowstorm then we enjoyed the beautiful nature of Iceland. On an average basis our day consisted three waterfalls. In the southern part of the island we also passed some glaciers. The nature really reminds a set for Lord of the rings...

Our amazing rental car also got stuck in a well disguised mud hole on one of the F-roads. Partialy because the 4WD of the vehicle was not working, like we later discovered. After some desperate attemps to dig out the car on our own forces we gave up and Gregor called the emergency line. I bet during the summer season they get these calls on a daily bases. After an hour a big monster-car apperad and pulled us out like it would be the easiest thing in the world. 
The moment when we actually discovered that the 4WD is nor working, was right before a huge snow storm. We were lucky and the owner of the car new a mechanic in the town where we were. We had to wait around 3-4 hours in a gas station nearby to get our car fixed. Driving in those conditions without the 4WD would have been impossible.  When the car was ready, they really advised us to  get back to Reykjavik as fast as possible, the next day the storm was supposed to be so bad, that all the roads really would be closed. So as soon as we got the car, we started driving towards Reykjavik. But even then the weather conditions were really-really bad. We were lucky if we saw the reflectors next to the road. The actual road itself was under a blizzard, so basically hardly anybody was breathing in the car during the drive. But luckily we made it! Thats the thing with travelling to Iceland in November. Storms. They might happen.
Below you can also see some of the pictures. 



 Foss



Narnia



 Foss



 Nissan Pathfinder - irooniline, või mis



 Kuumad mudapotid






 Kaunid laavamoodustised lumes



You Might Also Like

0 kommentaari